مدرنیسم: آفرینش زیبایی یا ضد زیبایی؟
سال انتشار: 1393
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 605
فایل این مقاله در 14 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
UUSD01_1363
تاریخ نمایه سازی: 17 خرداد 1394
چکیده مقاله:
از ابتدای تاریخ شکل گیری مفاهیم زیبایی،فیلسوفان و هنرمندان بر سر زیبایی اختلاف نظر داشته اند تاییدی است به این ادعا که برای زیبایی به مانند دیگر مفاهیم فلسفی نمی توان معنا و مفهومی دقیق و کامل بیان نمود چراکه مفهومی نسبی دارند. همچنینبا مروری بر معیارهای زیبایی شناسی شهرها در ادوار مختلف می توان به راحتی تأثیر، نوع نگرش به طبیعت و محیط پیرامون را بر معیارهای زیبایی شناسی به دقت دریافت. در این پژوهش سعی شده با توجه به مباحث مطرح شده در زمینه ارزیابی زیبایی که به طور کلی بر دو رویکرد عینی و ذهنی تاکید دارد،همچنین ازمقایسه معیارهای زیبایی شناسی مدرن با مشخصه های عینی هنر وشهرسازی مدرن که تا حدود نسبتا زیادی در انطباق با هم هستند می توان چنین نتیجه گرفت که، اگر امروزه مدرنیسم متهم به ایجاد اختشاش بصری و بی هویتی در سیمای شهرهاست اما نمی توان به یقین مدرنیسم را رویکردی ضد زیبایی قلمداد کرد چرا که هم زیبایی مفهومی نسبی دارد و هم مدرنیسم با توجه به اهداف و مفاهیم فکری و فلسفی خود تاحدودی توانسته است آفریننده ی زیبایی باشد
کلیدواژه ها:
نویسندگان
هما حبیبیان
دانشجوی دکتری شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :