CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

برسی تکنیک های نوین نورپردازی بلادرنگ کارت گرافیکی درشبیه سازی مجازی و بازیهای رایانه ای

عنوان مقاله: برسی تکنیک های نوین نورپردازی بلادرنگ کارت گرافیکی درشبیه سازی مجازی و بازیهای رایانه ای
شناسه ملی مقاله: CGCO01_017
منتشر شده در اولین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها در سال 1394
مشخصات نویسندگان مقاله:

سیداحمدرضا رضیان - کارشناس ارشد کامپیوترهوش مصنوعی دانشگاه اصفهان
احمدرضا نقش نیلچی - دکتری هوش مصنوعی عضوهیئت علمی گروه هوش مصنوعی دانشگاه اصفهان

خلاصه مقاله:
بازتاب نور ازاشیا انسان را قادر به تشخیص آنها مینماید دربازیهای رایانه ای و محیطهای شبیه سازی شده یکی ازاساسی ترین چالشها مبحث نورپردازی درمحیط و نمایش جنس و متریال اشیا می باشد دراین فضاها نمایش بهتر اشیا نیازمند برنامه نویسی شیدینگ Shading/Shader می باشد برنامه نویسی دراین زبان بسیارمتنوع بوده و هرروز با روند پیشرفت کارتهای گرافیکی درحال توسعه می باشد تکنیک هانورپردازی و برنامه نویسی آنها یکی ازمهمترین بخشهای تولید بازی ویدیویی و شبیه سازی مجازی می باشد و استفاده ازآنها باعث درک بهتر مخاطب ازآن محیط میگردد بسیاری ازتکنیکهای نورپردازی نیازمند محاسبات زیادی می باشد که دراین حالت ازآنها بصورت آفلاین استفاده میگردد دراین مقاله تکنیک های مورد نیاز برنامه نویسان برای ایجادمتریال اشیا با قابلیت اجرای بلادرنگ بررسی گردیده و تاثیرشیدرها به نمایش گذاشته شده است ازدیگرکاربردهای مهم شیدر دربازیهای ویدیویی استفاده آنها درجلوه های ویژه می باشد دراین مقاله برخی تکنیک های شیدر برای استفاده درجلوه های ویژه نیز بررسی میگردد

کلمات کلیدی:
نورپردازی ، بازیهای رایانه ای ، شبیه سازی مجازی ، HLSL ، GLSL

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://civilica.com/doc/457020/