CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله بازیوارسازی آثار موزهای با متد واقعیت افزوده در جهت آموزش آثار و افزایش تعداد گردشگران

عنوان مقاله: بازیوارسازی آثار موزهای با متد واقعیت افزوده در جهت آموزش آثار و افزایش تعداد گردشگران
شناسه (COI) مقاله: CGCO02_030
منتشر شده در دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها در سال ۱۳۹۵
مشخصات نویسندگان مقاله:

حسین زارعی - دانشجوی کارشناسی ارشد رشته طراحی شبیهساز هوشمند، دانشگاه هنر اسلامی تبریز
بهنام علیزاده اشرفی - استادیار و عضو هیات علمی دانشکده چندرسانهای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز

خلاصه مقاله:
بازیوارسازی یا گیمیفیکیشن یک موضوع جدید و رو به رشد است که با ایجاد ویژگیها و خصوصیات یک بازی، در زمینههایی که فاقد ماهیت یک بازی هستند، جایگاه ویژهای را پیداکرده اس ت. یکی از موارد استفاده از بازی وارسازی، استفاده از آن در زمینه آموز شی و گرد شگری ا ست که در بحث آموز شی باعث افزایش سطح یادگیری و در بحث گرد شگری، باعث باهدف 3 رونق اقتصادی و افزایش تعداد گردشگران میشود . به همین منظور در این پژوهش بازیای تحت عنوان بی اینجوآموزش و شناسایی آثار موزهای و همچنین افزایش تعداد گردشگران بهصورت دوبعدی و سه بعدی با تلفیقی از فناوری واقعیت افزوده، برای تلفنهای همراه هو شمند طراحی و پیاده ساز ی شده ا ست. این بازی بهطوری طراحیشده ا ست که گرد شگر با اجرای بازی و گذراندن مراحل آن میتواند اطلاعات کلی و شناختی را در رابطه با هر اثر به دست آورد. استفاده از فناوری واقعیت افزوده در بازی سبب جذابتر شدن باز ی، ایجاد انگیزه گردشگر برای ادامه بازی، گذراندن فرایند یادگیری با استفاده از روش دیداری و از همه مهمتر افزایش تعداد گردشگران خواهد شد . گفتگوی بین کاراکترها، امکان نوشتن و انتخاب کردن جواب معماهای مطرحشده و همچنین پیدا کردن رمز گمشده در بازی از طریق فناوری واقعیت افزوده سبب یادگیری گردشگر و تشویق آنها به ادامه بازی شده است . میتوان از پرینتهای سه بعدی از آثار نیز در آینده بهعنوان جایزه برای گردشگران ی که کلیه مراحل را با موفقیت طی میکنند در ابعاد بسیار کوچک در نظر گرفت که میتواند کمک بسزایی در جذب گردشگران را به همراه دا شته با شد. ن سخه چندزبانه این بازی نیز در صورت گ سترش ایده، قابل پیاده ساز ی خواهد بود که میتواند در حیطه ارزآوری در عرصه اقتصاد صنعت گردشگری حایز اهمیت باشد.

کلمات کلیدی:
بازیوارسازی، واقعیت افزوده، آموزش، شناخت، افزایش گردشگران

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_030.html