CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله بررسی رابطه بین انواع و مدت زمان استفاده از بازیهای رایانه ای برخط و میزان هوش معنوی

عنوان مقاله: بررسی رابطه بین انواع و مدت زمان استفاده از بازیهای رایانه ای برخط و میزان هوش معنوی
شناسه (COI) مقاله: CGCO02_033
منتشر شده در دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها در سال ۱۳۹۵
مشخصات نویسندگان مقاله:

خدیجه علی آبادی - دانشیارگروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی،تهران، ایران
مرتضی بختیاروند - دانشجوی کارشناسی ارشد،گروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی،دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
صلاح اسمعیلی گوجار - دانشجوی کارشناسی ارشد،گروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی،دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

خلاصه مقاله:
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین انواع و مدت زمان استفاده از بازیهای رایانهای و میزان هوش معنوی است. این پژوهش، یک مطالعهی پیمایشی از نوع همبستگی میباشد. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته می باشد که پایایی آن با استفاده از ضریب آلفایکرانباخ 1 0/68 بد ست آمده ا ست. جامعه ی تحقیق شامل دانش آموزان پسر پایه ی ششم ابتدایی منطقه 5 تهران میبا شد که تعدادآنها حدود 600 نفر بود و با روش نمونهگیری تصادفی و با ا ستفاده از فرمول کوکران 2 تعداد 234 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند.جهت تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش از نرم افزار spss و روش آمار توصیییفی رفراوانی، درصیید فراوانی، میانگین و انحراف معیار وآمار تحلیلی رضریب همبستگی پیرسون 3 و آزمون آنوا 2 استفاده شد. یافته ها حاکی از آن است که بسیاری از دانش آموزان بازی هایا ستراتژیک 13/8 و اکشن 15/9 را در اولویت خود قرار دادهاند. همچنین یافتهها ن شان داد که بین نوع و مدت زمان ا ستفاده از بازی ها و تمامی مولفههای هوش معنوی رخودآگاهی متعالی، تجارب معنوی، شکیبایی و بخشش دانش آموزان رابطه معناداری وجوددارد.

کلمات کلیدی:
بازی های رایانه ای برخط، هوش معنوی

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_033.html