CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله بررسی رابطه بین گرایش به سبک اکشن بازیهای رایانهای با ابعاد هویت نوجوانان در گیمنتهای شهر همدان

عنوان مقاله: بررسی رابطه بین گرایش به سبک اکشن بازیهای رایانهای با ابعاد هویت نوجوانان در گیمنتهای شهر همدان
شناسه (COI) مقاله: CGCO02_034
منتشر شده در دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها در سال ۱۳۹۵
مشخصات نویسندگان مقاله:

سیدرسول عمادی - عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی همدان
هدی السادات موسوی معین - کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی
مهین عروتی موفق - کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی

خلاصه مقاله:
پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین گرایش به سبک اکشن بازیهای رایانهای و ابعاد هویت (ابعاد شخصی، اجتماعی، جمعی و ارتباطی) نوجوانان شهر همدان در گیمنتها پرداخته است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بوده است. بهمنظور انجام این پژوهش، 191 نفر از نوجوانان 13-18 سالهی شهر همدان که در گیمنتها حضور داشتند با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای، طبق فرمول کوکران بهعنوان حجم نمونه انتخاب و با استفاده از نسخهی چهارم پرسشنامهی ابعاد هویت چیک و پرسشنامهی محققساختهی سبک بازیهای رایانهای ارزیابی شدند. ارتباط بین متغیرهای پژوهش با استفاده از همبستگی و تحلیل رگرسیون مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد بین گرایش به سبک اکشن بازیهای رایانهای و ابعاد شخصی، اجتماعی و جمعی هویت نوجوانان رابطهی معکوس و معنیدار وجود دارد. بهعبارت دیگر با افزایش گرایش به سبک اکشن بازیهای رایانهای، نمرهی ابعاد شخصی، اجتماعی و جمعی هویت نوجوانان بهطور معناداری کاهش مییابد و بالعکس. بهعلاوه نتایج حاکی از آن بود که بعد هویت جمعی قادر است بهطور معناداری گرایش به سبک اکشن بازیهای رایانه ای را پیش بینی کند .(p<0/ 01 ،R= 0/367 )

کلمات کلیدی:
هویت، ابعاد هویت، بازیهای رایانهای، سبک اکشن، گیمنت

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_034.html