CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله بررسی تاثیر بازی های رایانه ای سبک فکری و اکشن بر میزان خود تنظیمی تحصیلی پسران 13-15 سال شهر اصفهان

عنوان مقاله: بررسی تاثیر بازی های رایانه ای سبک فکری و اکشن بر میزان خود تنظیمی تحصیلی پسران 13-15 سال شهر اصفهان
شناسه (COI) مقاله: CGCO02_045
منتشر شده در دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها در سال ۱۳۹۵
مشخصات نویسندگان مقاله:

محمد سلطانی زاده - دکتری روانشناسی ، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان
زری عباس زاده - دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه پیام نور تحصیلات تکمیلی اصفهان

خلاصه مقاله:
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازی های رایانه ای سبک اکشن و فکری بر میزان خود تنظیمی تحصیلی پسران 13-15 سال ناحیه سه شهر اصفهان انجام شد . روش این پژوهش از نوع علی مقایسه ای بود . به این منظور نمونه ای به تعداد 90 دانش آموز مقطع تحصیلی متوسطه اول ،به طور تصادفی در دو گروه 45 نفری بازی فکری و اکشن قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه جهت تعیین نوع بازی ها و پرسشنامه خود تنظیمی تحصیلی ( A-SRQ (نسخه استاندارد استفاده شد . نتایج تحلیل واریانس چ ند متغیری نشان داد که بین پسرانی که بازی فکری انجام می دادند یا بازی اکشن انجام می دادند از نظر خود تنظیمی تحصیلی تفاوت معنا دار وجود ندارد . همچنین در بررسی رابطه انواع بازی ها به روش همبستگی نیز رابطه معنادری به دست نیامد . در نتیجه به نظر می رسد نوع و ماهیت بازی به طور کلی تاثیری بر میزان خود تنظیمی تحصیلی و زیر مقیاسهای آن در نوجوانان نداشته است.

کلمات کلیدی:
بازی فکری، بازی اکشن، خود تنظیمی تحصیلی

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_045.html