CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله بررسی تاثیر بازی های رایانه ی بر کودکان با اختلال طیف اوتیسم

عنوان مقاله: بررسی تاثیر بازی های رایانه ی بر کودکان با اختلال طیف اوتیسم
شناسه (COI) مقاله: CGCO02_046
منتشر شده در دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها در سال ۱۳۹۵
مشخصات نویسندگان مقاله:

لیلا اکرمی - دانشجوی دکتری روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی،دانشگاه اصفهان
زینب صداقت - دانشجویی دکتری روان شناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز

خلاصه مقاله:
بازی های رایانه ای دارای تاثیر مثبت و منفی برای کودکان با اختلال طیف اوتیسم هستند. این کودکان از کار باکامپیوتر لذت می برند و اغلب می توانند توانایی بالقوه خود را در حین انجام کار با کامپیوتر نشان دهند، بازی هایرایانه ی در صورتی که متناسب با سن کودک انتخاب شوند و دارای محتوی مناسب باشند می توانند باعث افزایش مهارت های اجتماعی و ارتباطی، تماس چشمی، هماهنگی چشم و دست شده و پر کردن اوقات فراغت را به دنبالخواهند داشت. اما استفاده طولانی مدت از این گونه بازی ها باعث اعتیاد در این کودکان نسبت به این بازی ها می شود، در خودماندگی، انزوا را افزایش داده و اضطراب و دردهای جسمانی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین مشخصکردن محدوده زمانی مشخص برای این کودکان، جهت کار و بازی های رایانه ی و آموزش والدین و کودکان در ارتباطبا فواید و مضرات این بازی ها و نحوه استفاده از آن ها ضروری است. تاکنون پژوهش های کمی در ارتباط با تاثیر بازی های رایانه ی از ابعاد مختلف در ارتباط با دختران و پسران با اختلال طیف اوتیسم انجام شده که بنظر می رسد،انجام این گونه پژوهش ها ضروری است

کلمات کلیدی:
اختلال طیف اوتیسم، تاثیر بازی های رایانه ی

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_046.html