CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله به کارگیری تنظیم سختی پویا در بازی های رایانه ای به منظور افزایش سود تجاری

عنوان مقاله: به کارگیری تنظیم سختی پویا در بازی های رایانه ای به منظور افزایش سود تجاری
شناسه (COI) مقاله: CGCO02_052
منتشر شده در دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها در سال ۱۳۹۵
مشخصات نویسندگان مقاله:

فاطمه خدایی مهماندارحنیفه - دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی، دانشگاه شهاب دانش قم
بهروز مینایی بیدگلی - دانشیار دانشگاه علم و صنعت تهران
سیده مریم طباطبایی - توسعه دهنده ارشد بازی، موسسه بازی سازی رز

خلاصه مقاله:
با گسترش بازار بازی های رایانه ای، سود حاصل از آن افزایش چشمگیری یافته است از اینرو از باز یهای رایانه ای به عنوان یک صنعت یاد می شود. جذابیت بازی برای مخاطب تاثیر به سزایی در جایگاه بازی در بازار خواهد داشت. از جمله عوامل موثر درجذابیت بازی ، میزان سختی بازی متناسب با مهارت بازیکن می باشد. بازی نباید آنچنان سخت باشد که بازیکن را از ادامه دادن نامید کند و نه آنقدر آسان که هیچ چالشی برای بازیکن نداشته باشد. لذا از تنظیم میزان سختی بازی به صورت پویا به عنوان یکمسیله اساسی در این صنعت یاد می شود. از تکنیک های هوش مصنوعی می توان برای تنظیم سختی پویا 1 بهره برد. با توجه بهرویکردهای تیم طراحی بازی می توان از تکنیک های مختلفی استفاده نمود. می توان از مدلسازی رفتار بازیکن ها و تحلیل جابه جایی بازیکن بین حالت های مختلف بازی به عنوان دو روش تنظیم سختی پویا نام برد. برای هریک از این روش ها یک نمونه مورد بررسی قرار گرفت

کلمات کلیدی:
تنظیم سختی پویا، بازی های رایانه ای، طراحی بازی ، مدلسازی رفتار بازیکنان، تحلیل جابه جایی بازیکن بین حالت ها

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_052.html