CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله پیشبینی دنباله ساخت با مدل سازی حریف توسط شبکه بیزی در بازی های استراتژیک بیدرنگ

عنوان مقاله: پیشبینی دنباله ساخت با مدل سازی حریف توسط شبکه بیزی در بازی های استراتژیک بیدرنگ
شناسه (COI) مقاله: CGCO02_055
منتشر شده در دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها در سال ۱۳۹۵
مشخصات نویسندگان مقاله:

آرزو ترکمن - دانشجوی دکتری هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
رضا صفابخش - استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

خلاصه مقاله:
مدلسازی حریف یکی از چالشهای کلیدی در بازیهای استراتژیک بیدرنگ است، زیرا محیط این بازیها خصمانه است و بازیکن نمیتواند اعمال آینده حریف خود را پیشبینی نماید. علاوه بر این، محیط این بازیها به دلیل مه جنگی کاملا قابل مشاهده نیست. در این مقاله یک مدل حریف ارایه میشود که در مقابل نویز حاصل از مه جنگی مقاوم است و بازیکن می تواند بر اساس آن دنباله ساخت ساختمانهای حریف را تشخیص دهد. این روش بر اساس شبکه بیزی استوار است. متغیرهای این شبکه از روی پایگاه داده مربوط به رویدادهای ضبط شده بازی محاسبه میشود و نیازی به دانش انسانی نیست. روش ارایه شده بر روی بازی استارکرفت مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتایج آزمایشها نشان میدهد روش ارایهشده قادر است حتی با وجود مشاهدات ناقص بازیکن از رفتار حریف (ناشی از پدیده مه جنگی) دنباله ساخت ساختمانهای حریف را پیشبینی کند. کارایی این روش با روش سیناوی و بزیر مقایسه شده است . روش پیشنهادی با رفع نقاط ضعف روش مذکور قادر است با دقت بیشتری دنباله ساخت ساختمانهای حریف را پیشبینی نماید.

کلمات کلیدی:
تشخیص دنباله ساخت حریف، شبکه بیزی، مدلسازی حریف، بازی استارکرفت، بازی استراتژیک بیدرنگ

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_055.html