CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله تاثیر بازیهای رایانه ای بر خشونت کودکان مقطع ابتدایی از دیدگاه معلمین انها

عنوان مقاله: تاثیر بازیهای رایانه ای بر خشونت کودکان مقطع ابتدایی از دیدگاه معلمین انها
شناسه (COI) مقاله: CGCO02_057
منتشر شده در دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها در سال ۱۳۹۵
مشخصات نویسندگان مقاله:

عاطفه بیدختی - دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران
فرامرز دانش زاده - کارشناس ارشد روانشناسی عمومی مشاورآموزش و پرورش سمنان
محمد رسولی نژاد - دانشجوی علوم تربیتی،دانشگاه فرهنگیان سمنان

خلاصه مقاله:
پدیده بازی بر حسب علل، زمینه ها و شرایط، طی زمان ها و مکان های مختلف، به لحاظ ساختار، محتوا و کارکرد)اثر(، شکل های گوناگونی به خود گرفته است . بر این اساس، از نیمه دوم قرن بیستم و همراه و همگام با تحولات و پیشرفت ها در صنایع الکترونیکی، بازی ها و اسباب بازی هایی جدید و متفاوت با گذشته، پا به عرصه وجود گذاشته که اصطلاحا بازی های رایانهای نامیده می شود آثار فرهنگی و اجتماعی بازی های رایانه ای به گونه ای است که دیگر نمی توان به این بازی ها فقط به عنوان یک وسیله گذران اوقات فراغت نگریست . انقلاب بازی های اشاعه و آثار چنین بازی هایی، به حدی است که از آنها با عنوانیاد می کنند رایانه ای . بررسی اثر بازی های رایانه ای بر سازگاری، توانایی ذهنی، روابط اجتماعی، میزان فعالیت ها و سرگرمی جمعی، میزان تماشای تلویزیون، تاثیر بازی های رایانه ای، میزان رابطه با خانواده، میزان خشونت، تاثیر بازی های رایانه ای را بر اضطراب، کیفیت تحصیلی، میزان اعتیاد به بازی، تلاش برای رسیدن به هدف، میزان به کارگیری فکر، میزان سرگرم کننده بودن بازیها، میزان تمرکز و جنبه آموزشی بازی ها و میزان استفاده بازی های رایانه ای هدف پژوهش می باشد.جامعه آماری مورد نظر شامل 231 نفر از کلیه معلمین زن مقطع ابتدایی شهرستان سمنان و نمونه آماری شامل 25 نفراز معلمین زن مقطع ابتدایی شهرستان سمنان می باشد. با بررسی و تحلیلهای آماری انجام شده به این نتیجه رسیدیم که :-2 بین بازیهای رایانه ای و خشونت کودکان رابطه وجود دارد ، بنابراین فرضیه اول تایید شد. 1-بین میزان استفاده از بازیهایرایانه ای خشن و رفتار پرخاشگرانه در کودکان رابطه وجود دارد، بنابراین فرضیه دوم مورد تایید واقع شد. 3-بین میزان استفاده از بازیهای خشن رایانه ای و عملکرد تحصیلی کودکان رابطه وجود ندارد، در نتیجه فرضیه سوم مورد تایید واقع نشد.

کلمات کلیدی:
بازیهای رایانه ای ، انقلاب بازیهای رایانه ، اوقات فراغت ، پرخاشگری کودکان

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_057.html