CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله تشخیص ربات در بازیهای برخط چندکاربره انبوه با استفاده از مقایسه الگوی حرکتی بازیکنان

عنوان مقاله: تشخیص ربات در بازیهای برخط چندکاربره انبوه با استفاده از مقایسه الگوی حرکتی بازیکنان
شناسه (COI) مقاله: CGCO02_063
منتشر شده در دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها در سال ۱۳۹۵
مشخصات نویسندگان مقاله:

رضا درودی - دانشگاه فردوسی مشهد
سعید عربان - دانشگاه فردوسی مشهد
سمیه مداح - دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور

خلاصه مقاله:
افزایش حجم تراکنشهای مالی در بازیهای برخط باعث شده است که برخی از کاربران، از تقلب استفاده کنند. یکی از تقلبهای رایج در بازیهای برخط، رباتها هستند. استفاده از ربات در باز یهای برخط، ممنوع است زیرا با استفاده از ربات، بازی به صورت خودکار انجام میگیرد و بازیکن متقلب به صورت ناعادلانهای، نتیجهی بهتری نسبت به سایر بازیکنان بدست میآورد. چنین تقلبهایی منجر به ضرر باز یکنان درستکار، سلب اعتماد، نارضایتی و در نهایت، خروج آنها از بازی میشود. از آنجا که سود سازندگان باز ی متناسب با تعداد بازیکنان است، لذا استفاده از رباتها نهایتا منجر به متضرر شدن سازندگان بازی میشود . به همین دلیل سازندگان باز ی همواره به دنبال راههای تشخیص رباتها هستند. در ا ین مقاله با استفاده ازمقایسه الگوی حرکتی بازیکنان و روباتها، روشی جدید و موثر برای تشخ یص رباتها در بازیهای برخط چند کاربره انبوه MMOG ارایه میشود. این روش در مقایسه با روشهای موجود با حفظ کارایی، مقیاسپذیرتر میباشد، زیرا با افزایش تعداد بازیکنان، میزان پردازشها به صورت خطی افزایش مییابد.

کلمات کلیدی:
تشخیص ربات، بازیهای برخط، بازیهای برخط چند کاربره انبوه (MMOG)

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_063.html