CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله تنظیم پویای دشواری بازی اتومبیلرانی چندنفره بر اساس الگوریتم یادگیری تقویتی

عنوان مقاله: تنظیم پویای دشواری بازی اتومبیلرانی چندنفره بر اساس الگوریتم یادگیری تقویتی
شناسه (COI) مقاله: CGCO02_066
منتشر شده در دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها در سال ۱۳۹۵
مشخصات نویسندگان مقاله:

عرفان پیربابایی - دانشجوی کارشناسی ارشد تولید بازیهای رایانهای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز
حسام ساکیان - دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی شبیهساز هوشمند، دانشگاه هنر اسلامی تبریز
یونس سخاوت - استادیار و عضو هیات علمی دانشکده چندرسانهای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز

خلاصه مقاله:
بازیهای رایانهای چندنفره در میان بازیکنان از اهمیت بالایی برخوردار هستند، چراکه در این نوع بازیها افراد میتوانند مهارتهای خود را با سایر بازیکنان محک زده و ضمن لذت بردن از بازی، خود را به دیگران اثبات کنند. زمانی که بازیکنان با مهارتهای مختلف در یک محیط مشخص با یکدیگر بازی میکنند، مسیله تنظیم دشواری بازی از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه اگر بازی برای گروهی بسیار آسان و برای گروه دیگر بسیار سخت باشد، جذابیت و کشش بازی تا حد زیادی کاهش مییابد. از آنجا که در بازیهای چندنفره، بازیکنان با یکدیگر ارتباط و برخورد محسوسی دارند، تنظیم پویای دشواری برای این نوع بازیها دارای مشکلات و دشواریهای خاص خود میباشد. از این رو بیشتر رویکردهای موجود ارایه شده در زمینه تنظیم دشواری بازی، برای بازیهای تکنفره به کار رفته است. این مقاله با به کارگیری روش یادگیری تقویتی، روشی خودکار برای تنظیم دشواری بازی اتومبیلرانی چندنفره ارایه کرده است. نتایج حاصل از مطالعه کاربری انجام شده بر روی این سیستم حاکی از موفقیت این سیستم در دستیابی به این هدف است.

کلمات کلیدی:
بازیهای رایانهای چندنفره، تنظیم پویای دشواری، یادگیری تقویتی

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_066.html