CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله تولید نقشه در محتوای بازی بر پایه الگوریتم ماشین سلولی

عنوان مقاله: تولید نقشه در محتوای بازی بر پایه الگوریتم ماشین سلولی
شناسه (COI) مقاله: CGCO02_069
منتشر شده در دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها در سال ۱۳۹۵
مشخصات نویسندگان مقاله:

پویا گلچیان - دانشجو کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کرج
اعظم باستان فرد - استادیار دانشگاه آزاد کرج

خلاصه مقاله:
در این پژوهش راهکارهایی برای آسان کردن تولید و طراحی محتوای صفحات بازی های پیچیده ارایه شده است. طراحی محتوای بازیهای ویدویی به جهت نیاز به برنامهنویسان متعدد، کاری زمان بر و پرهزینه است، اما در سالهای اخیر با استفاده از روشهای تولیدالگوریتمیک محتوای صفحه، تولید و طراحی بازیها از لحاظ زمان، هزینه و برنامهنویسی آن به تعادل رسیده است. تمرکز این پژوهش بر روی الگوریتم ماشینسلولی برای تولید محتوای بازیها است. در این مقاله از الگوریتم ماشین سلولی برای تولید یک صفحه از بازی و با انتخاب اجرای یکی از قوانین آن با توزیعی غیریکنواخت در فضای دوبعدی استفاده شده است. برای یافتن حالت بقا، تولد دوباره ومرگ هر سلول در صفحه به جهت متحرک بودن آن، از بازیزندگیکانوی و قوانین حاکم بر گلایدرهای کلاس چهارم ماشین سلولی استفاده شده است . برای انتخاب بهینه بین نسلهای تولید شده از الگوریتم ازدحامذرات استفاده شده که علاوه بر یافتن بهینهمحلی باتوجه به وضعیت فعلی خود سلول و همسایگان آن، برای یافتن حالت سلول در نسل بعدی خود به محاسبه معادلات عمومی و مقایسهبا حالت بهینه کلی صفحه نیز میپردازد و حالت بهینهای که این الگوریتم برای نسل بعدی سلول مییابد، حساب شده است. در این مقاله علاوه بر توضیح اجرای الگوریتم ماشینسلولی و بازیزندگیکانوی، روش های محاسبه الگوریتم ازدحامذرات در به روزرسانی حالت سلول موثر است.

کلمات کلیدی:
ماشینسلولی، بازیهای ویدیویی، تولید محتوای بازی

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_069.html