CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

طراحی و ارایه مدل پویای تعامل اجتماعی در بازیهای رایانهای سبک نقش آفرینی

عنوان مقاله: طراحی و ارایه مدل پویای تعامل اجتماعی در بازیهای رایانهای سبک نقش آفرینی
شناسه ملی مقاله: CGCO02_077
منتشر شده در دومین کنفرانس ملی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها در سال 1395
مشخصات نویسندگان مقاله:

پریسا عبداللهی - پژوهشگر و دانشجوی چندرسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز
صمد روحی - عضو هیات علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز

خلاصه مقاله:
یکی از ا صلی ترین چالش هایی که صنعت بازی های ویدیویی با آن مواجه ا ست، زندگی بخ شیدن و قابل باور ساختن بازی، 1 کاراکتر بازیکن و غیر بازیکن ها (NPCs (می باشد. به منظور قابل باور ساختن کاراکترهای بازی، نه تنها نیاز به افزایش انیمیشن و تمهیدات گرافیکی می باشیم، بلکه به الگوی رفتاری مناسبی که شبیه رفتار در دنیای واقعی می باشد نیز نیازمندیم. از طرفی بازنمایی اح سا سات در بازی های رایانهای سبب می شود بازیکن ارتباطی عاطفی با آواتار خود در محیط بازی ایجاد کرده و باعث بالا رفتن سطح غوطه وری بازیکن می شود. تحقیقات انجام گرفته در این زمینه ن شان می دهند که اح سا سات نقش کلیدی در تعیین رفتار افراد دارند. به منظور بهبود در باور رفتار کاراکترهای بازیکن، در این مقاله با پیاده سازی محا سبه کمی سطح احساس و تاثیر شخصیت بر روی احساسات ، رفتار مناسب کار اکتر بازیکن در قبال موقعیتی که در آن قرار گرفته شنا سایی شده و در لحظه منا سب فراخوانی می شود . به منظور واقعیتر شدن اح ساس محا سبه شده در هر لحظه، تاثیر شخصیت بازیکن بر روی تحریک احساس مشخص و پس از بروزرسانی احساس جدید با توجه به روابط استفاده شده، رف تار مورد انتظار پیش بینی و اجرا می شود.

کلمات کلیدی:
تعامل اجتماعی، بازنمایی احساس، بازیهای سبک نقش آفرینی

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://civilica.com/doc/600479/