CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

مروری بر بازیگونهسازی در تجارت الکترونیک

عنوان مقاله: مروری بر بازیگونهسازی در تجارت الکترونیک
شناسه ملی مقاله: CGCO02_084
منتشر شده در دومین کنفرانس ملی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها در سال 1395
مشخصات نویسندگان مقاله:

شهرزادسادات موسوی اصفهانی - دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر، دانشگاه شهیدبهشتی
مریم حاتمی - دانشجوی کارشناسی، دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر، دانشگاه شهیدبهشتی
مجتبی وحیدی اصل - استادیار نرمافزار، دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر، دانشگاه شهیدبهشتی

خلاصه مقاله:
بازیگونه سازی (گیمیفیکیشن) در سالهای اخیر توجه بسیاری از محققان و اهالی حوزه صنعت را به خویش جلب نموده است. بازیگونهسازی به استفاده از عناصر و سازوکارهای بازی در موقعیتهای غیربازی به هدف افزایش مشارکت و کارایی کاربران گفته میشود. امروزه استفاده گستردهای از بازیگونهسازی در حوزههای مختلف نظیر آموزش، سلامت، مهندسی نرمافزار، و تجارتالکترونیک میشود. بسیاری از کسبوکارهای موفق الکترونیکی به شیوهای از بازیگونهسازی استفاده میکنند و بررسیها نشان میدهند هرروز تعداد بیشتری از کسبوکارها و سازمانها از قابلیتهای بازیگونهسازی در افزایش بهرهوری کارکنان یا مشتریانشان بهره میگیرند. به دلیل اهمیت بالای بازیگونهسازی در تجارت الکترونیک، این مقاله، مروری بر بازیگونهسازی در این حوزه خواهد داشت. به این منظور، نمونههای شاخص و موفق بازیگونه شده در دو دسته اصلی مورد بررسی قرار میگیرند. دسته اول به کارهای شاخصی میپردازد که از بازیگونهسازی به هدف افزایش کارایی و مشارکت کارکنان یک سازمان در انجام وظایفشان استفاده میکنند؛ دسته دوم، نمونههای موفقی را معرفی میکند که با استفاده از بازیگونهسازی، مشتریان کسب وکار را به استفاده از محصولات و خدمات سازمان یا مشارکت و بازدید از سایت خویش ترغیب مینمایند.

کلمات کلیدی:
بازیگونهسازی ، تجارت الکترونیک، مشارکت، وفاداری

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://civilica.com/doc/600486/