CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله معرفی مسیرهای تحقیقات برجسته دانشگاهی در صنعت بازیهای رایانه ای

عنوان مقاله: معرفی مسیرهای تحقیقات برجسته دانشگاهی در صنعت بازیهای رایانه ای
شناسه (COI) مقاله: CGCO02_088
منتشر شده در دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها در سال ۱۳۹۵
مشخصات نویسندگان مقاله:

سجاد کردانی مقدم - دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات گرایش چندرسانهای
مرتضی ابراهیمی - استادیار دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران

خلاصه مقاله:
هدف از این مقاله ارایه راهکاری جهت استفاده بهینه از ظرفیت بسیار بالای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در صنعت بازیسازی کشور میباشد. چالش اساسی در این راه آن است که دانشگاهها نیاز دارند که فعالیتهای پژوهشی دارای استانداردهای علمی لازمباشند و دستاوردهای حاصل از آن در مسیر تولید علم باشد، اما ساخت بازی یک فرآیند تجاری و صنعتی است که لزوما فرآیند علمیای را ممکن است شامل نشود، از طرفی با توجه به ذات پیچیده بازیهای رایانه ای و نوآوریهایی که هر روزه در آن انجاممیپذیرد، فرایند ساخت بازیهای رایانهای میتوانند همیشه بر روی خط علم قرار داشته باشد و مسایل بسیاری در آنها وجود داردکه جنبه تحقیقاتی و علمی دارد. بنابراین تمرکز اصلی این مقاله کشف و معرفی برخی از موضوعات و عناوین تحقیقاتی برجسته که میتوانند در دانشگاهها مورد مطالعه و پژوهش قرار گیرند میباشد. در مطالعه و اجرای این پروژههای تحقیقاتی دانشجویانتحصیلات تکمیلی میتوانند با فرآیند بازیسازی به صورت حرفه ای و آکادمیک آشنا شوند و به عنوان بازیساز خبره به صنعت بازیسازی وارد شوند.

کلمات کلیدی:
بازیهای رایانه ای، دانشگاه، صنعت، تحقیقات

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_088.html