CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله موقعیتیابی صنعت بازیهای ویدیویی و تبیین عناصر بازاریابی در آن با تمرکز بر بازیهای موبایل

عنوان مقاله: موقعیتیابی صنعت بازیهای ویدیویی و تبیین عناصر بازاریابی در آن با تمرکز بر بازیهای موبایل
شناسه (COI) مقاله: CGCO02_091
منتشر شده در دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها در سال ۱۳۹۵
مشخصات نویسندگان مقاله:

حامد نصیری - دانشجوی دکترای مدیریت تکنولوژی دانشگاه علامه طباطبایی
کبری بخشی زاده برج - استادیار و عضو هیات علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی
محمدصالح ترکستانی - استادیار و عضو هیات علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی

خلاصه مقاله:
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، بازیهای ویدیویی سهم بزرگی از اوقات فراغت افراد را از آن خود کردهاند. این بازیها به خصوص با فراگیر شدن استفاده از گوشیهای همراه هوشمند و تبلت، بیش از پیش در دسترس عموم قرار گرفته و نقشبزرگتری را ایفا میکنند. در نتیجه صنعت بازیهای ویدیویی در سالهای اخیر تبدیل به پرسودترین شاخه سرگرمی شده و همچنان به رشد خود ادامه میدهد. در این مقاله تلاش شده است موقعیت و جایگاه صنعت بازیهای موبایل که یکیاز زیرمجموعههای پردرآمد و با رشد بسیار بالا از صنعت بازیهای ویدیویی است و همچنین از توان تولید بالایی در کشور برخوردار است، در میان دستههای گونان تقسیمبندی محصولات از نگاه بازاریابی در جهان و ایران مشخص وسپس عناصر بازاریابی آن در چارچوب آمیخته بازاریابی رایج که شامل چهار عنوان اصلی محصول، قیمت، ترویج و توزیع است، شامل انواع بازی از لحاظ گونه بازی، روشهای توزیع، تکنیکهای همهگیر کردن بازی و روشهای پولسازی از آن تبیین گردد.

کلمات کلیدی:
بازاریابی، بازی موبایل، پولسازی، آمیخته بازاریابی، تکنولوژی

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_091.html