CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله موقعیت یابی صنعت بازی های ویدیویی و تبیین عناصر بازاریابی در آن با تمرکز بر بازی های موبایل

عنوان مقاله: موقعیت یابی صنعت بازی های ویدیویی و تبیین عناصر بازاریابی در آن با تمرکز بر بازی های موبایل
شناسه (COI) مقاله: CGCO02_091
منتشر شده در دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها در سال ۱۳۹۵
مشخصات نویسندگان مقاله:

حامد نصیری - دانشجوی دکترای مدیریت تکنولوژی دانشگاه علامه طباطبایی
کبری بخشی زاده برج - استادیار و عضو هیات علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی
محمدصالح ترکستانی - استادیار و عضو هیات علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی

خلاصه مقاله:
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، بازی های ویدیویی سهم بزرگی از اوقات فراغت افراد را از آن خود کرده اند. این بازیها به خصوص با فراگیر شدن استفاده از گوشی های همراه هوشمند و تبلت، بیش از پیش در دسترس عموم قرار گرفته و نقش بزرگتری را ایفا می کنند. در نتیجه صنعت بازی های ویدیویی در سالهای اخیر تبدیل به پرسودترین شاخه سرگرمی شده و همچنان به رشد خود ادامه میدهد. در این مقاله تلاش شده است موقعیت و جایگاه صنعت بازی های موبایل که یکی از زیرمجموعه های پردرآمد و با رشد بسیار بالا از صنعت بازی های ویدیویی است و همچنین از توان تولید بالایی در کشور برخوردار است، در میان دسته های گونان تقسیم بندی محصولات از نگاه بازاریابی در جهان و ایران مشخص وسپس عناصر بازاریابی آن در چارچوب آمیخته بازاریابی رایج که شامل چهار عنوان اصلی محصول، قیمت، ترویج و توزیع است، شامل انواع بازی از لحاظ گونه بازی، روشهای توزیع، تکنیکهای همه گیر کردن بازی و روش های پول سازی از آن تبیین گردد.

کلمات کلیدی:
بازاریابی، بازی موبایل، پول سازی، آمیخته بازاریابی، تکنولوژی

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_091.html