CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله یک چارچوب کارا برای مدیریت دیالوگ در توسعه بازیهای ویدیویی ماجراجویی

عنوان مقاله: یک چارچوب کارا برای مدیریت دیالوگ در توسعه بازیهای ویدیویی ماجراجویی
شناسه (COI) مقاله: CGCO02_096
منتشر شده در دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها در سال ۱۳۹۵
مشخصات نویسندگان مقاله:

امین بابادی - دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، ایران
حسن کریمی قدوسی - بنیاد ملی بازیهای رایانهای، تهران، ایران
مجید روحانی - دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، اصفهان، ایران

خلاصه مقاله:
ژانر ماجراجویی یکی از ژانرهای بازیهای ویدیویی است که محور اصلی آن یک داستان تعاملی است که بازیکن در این داستان از طر یق حل پازلهای مختلف پیش میرود. یکی از المانهای اصلی در بازیهای ماجراجویی، گفتگوهایی است که در بازی اتفاق میافتد و کلید حل بسیاری از پازلهای بازی در همین گفتگوها یافته میشود. به همین دلیل، حجم دیالوگها در این گونه بازیها اغلب بس یار بالاست و یکی از دغدغههای توسعه دهندگان بازیهای ماجراجویی، در اختیار داشتن یکچارچوب کارا برای مدیریت کردن این حجم از دیالوگهاست. در این مقاله، جزییات طراحی یک چارچوب کارا برای مدیریتدیالوگهای بازیهای ماجراجویی شرح داده م یشود. چارچوب شرح داده شده در این مقاله، در یکی از بازیهای ماجراجویی ایرانی به نام بیداری: خاکسترهای سوزان مورد استفاده قرار گرفته است که یکی از موفقترین بازیهای ماجراجویی کشور محسوب میشود. از ویژگیهای اصلی این چارچوب، میتوان به مدیریت درخت گفتگو، مکالمهها و مونولوگها اشاره کرد.

کلمات کلیدی:
بازیهای ماجراجویی، مدیریت گفتگو، درخت گفتگو

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_096.html