CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

تاثیر بازی رایانه ای بر حل مسیله و مهارت های زندگی دانش آموزان

عنوان مقاله: تاثیر بازی رایانه ای بر حل مسیله و مهارت های زندگی دانش آموزان
شناسه ملی مقاله: DGRCONF01_051
منتشر شده در کنفرانس تحقیقات بازی های دیجیتال؛گرایش ها،فناوری ها و کاربردها در سال 1396
مشخصات نویسندگان مقاله:

مینا اسماعیلی - دانشجوی دکتر تخصصی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
حسن عشایری - دکتری تخصصی علوم اعصاب استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران
مهناز استکی - دکتر تخصصی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز

خلاصه مقاله:
هدف ازپژوهش حاضربه منظور بررسی اثربازی رایانه ای برحل مسیله و مهارتهای زندگی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه است تابه این سوال پاسخ دهد که ایا بازی رایانه ای برحل مسیله و مهارتهای زندگی دانش آموزان دخترمقطع متوسطه تاثیردارد این ازمایش به شیوه نیمه آزمایشی باطرح پیش آزمون پس آموزن باگروه کنترل اجرا شد دراین پژوهش دانش آموزان به دوگروه ازمایش و کنترل دوگروه 15نفره تقسیم شدند جلسات انجام بازی رایانه ای تمدن 5 به مدت 13 هفته هرهفته 2جلسه ی 1ساعته انجام شد ابزار جمع اوری اطلاعات آزمون برج لندن و پرسشنامه ده مهارت زندگی برای دانش آموزان دبیرستانی بود ازدوگروه پیش آزمون و پس آزمون به عمل آمد برای تحلیل آماری ازنرم افزار SPSSباآزمون کوواریانس استفاده شد یافته ها نشان داد که بازی رایانه ای سبب بهبود مهارت حل مسیله گروه ازمایش شد ولی بین میانگین نمرات پس آزمون مهارتهای زندگی دانش آموزان دوگروه آزمایش و کنترل باثابت نگه داشتن اثرنمرات پیش آزمون تفاوت معناداری دیده نشد

کلمات کلیدی:
بازی رایانه ای، حل مسیله، مهارتهای زندگی

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://civilica.com/doc/696891/