CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله تفلسف در حکمت متعالیه

عنوان مقاله: تفلسف در حکمت متعالیه
شناسه (COI) مقاله: ICCRT01_0037
منتشر شده در کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی در سال ۱۳۹۳
مشخصات نویسندگان مقاله:

عباس بلدی - دانشجوی کارشناسی دانشکده فلسفه و کلام اسلامی

خلاصه مقاله:
دانش به هر اندازه که یقینی تر و شکننده تر شک و جهالت باشد و پررده بررتترری را از روی حقرای براز زنرد ه اهمیرت بیشرتری دارد وحکمت چنین دانشی است. از زمان ارسطو که برخلاف نظریات استادش افلاطون قیام کرد پیوسته دو مکتب فلسفی مشرا و اشرراط طریحدود دو هرار سال با پیروانی خاص و مشاجرات فلسفی بسیار به موازات یکدیگر سیر می کردند تا آنکره حکریم متالره صردرالمتالهین برااساس جدیدی که از نو بنیاد نهاد به این مشاجرات دو هرار ساله پایان داد و با وحدت برهان ه عرفان و قرآن حکمت متعالیه را بوجود آورد.همانطور که عنصر اصلی حکمت متعالیه را برهانه عرفان و قرآن تشکیل می دهد ه توهر وجود حکیم متاله نیر به این سه پایه استوار استکاد الحکیم ان یکرون « : و به همان جهت که حکمت متعالیه رییس همه علوم است ه حکیم متاله نیر سید علماست که پیامبر )ص( فرمودحکیم در آستانه پیامبری است.

کلمات کلیدی:
فلسفه، حکمت متعالیه، حکیم مناله

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-ICCRT01-ICCRT01_0037.html