CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

آشنایی با گیمیفیکیشن (بازیپردازی)

عنوان مقاله: آشنایی با گیمیفیکیشن (بازیپردازی)
شناسه ملی مقاله: ICESCON02_200
منتشر شده در دومین کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی در سال 1394
مشخصات نویسندگان مقاله:

سبا فتوحی - دانشجوی کارشناسی رشته علوم کامپیوتر دانشگاه الزهرا (س)

خلاصه مقاله:
هر پیشرفتی که در هر زمینهای از علم یا تکنولوژی صورت میگیرد ضمن اینکه آن حوزه را تحت تأثیر قرار میدهد میتواند در حوزههای دیگر نیز باعث پیشرفت شود. صنعت بازیسازی یکی از این حوزههاست که توانسته است آموزش، تجارت، صنعت و سایر حوزهها را دگرگون کند، در قالبی که گیمیفیکیشن نامیده میشود. گیمیفیکیشن سعی در بیشینه کردن یادگیری و درگیر ساختن کاربر با محصول (و یا مفهوم مورد نظر) است. در حقیقت، از بازی سازی میتوان جهت ایجاد جذابیت در یادگیری، انجام فرایندهای تکراریو یا کارهای غیر جذاب برای مقاصد غیر بازی گونه استفاده نمود، و این خاصیت را میتوان مهمترین دلیل فراگیری این زمینه جدید در عرصههای مختلف دانست [1] . لذا این مقاله میکوشد چرایی، چگونگی، اهمیت و مزایای آن را مورد بررسی قرار دهد. چرا که گیمیفیکیشن باعث میشود بتوان کارهای روزمره زندگی راحتتر و لذتبخشتر انجام داد، به این صورت که کارها طوری انجام شوند که بازیهای دوران کودکی انجام میشدند. بنابراین جوامع میتوانند ضمن به کارگیری تکنیکهای آن از نظر اقتصادی نیز پیشرفتکنند. نهایتاً یتوان گفت به دلیل پتانسیلهای فراوان این حوزه آیندهی روشنی در انتظار آن است که این آینده، آتیهساز آموزش، تجارت، صنعت و سایر حوزهها باشد.

کلمات کلیدی:
گیمیفیکیشن، درگیری، دستاورد، رفتار، شخصیت

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://civilica.com/doc/490607/