CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله نقش بازی های رایانه ای در تقویت هوش فضایی دانش آموزان

عنوان مقاله: نقش بازی های رایانه ای در تقویت هوش فضایی دانش آموزان
شناسه (COI) مقاله: ICPE01_372
منتشر شده در اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم تربیتی در سال ۱۳۹۴
مشخصات نویسندگان مقاله:

جعفر احمدی گل - کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه خوارزمی
راضیه محققیان - کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه خوارزمی
پوراندخت فاضلیان - استادیار تکنولوژی آموزشی دانشگاه خوارزمی

خلاصه مقاله:
توجه به مفهوم هوش، خصوصا هوش های چندگانه از ابعاد گوناگونمی تواند واجد اهمیت باشد. نظریه هوش های چندگانه مخالف اینعقیده است که تنها یک راه برای آموزش و یک راه برای علاقه مندکرد دانش آموزا به مطالعه وجود دارد. هوش فضایی یکی از انواعهوش های چندگانه گاردنر است که در نظام آموزش و پرورش کمتربه آن توجه شده و عملاً فرصت ها و تجارب یادگیری بسیار اندکینیز برای پرورش آن صورت می گیرد. با توجه به ضعف نظام آموزشی،باید به فکر تقویت و اصلاح این نظام باشیم و این امر با کمک گرفتناز تکنولوژی های جدید امکان پذیر خواهد بود، بازی های رایانه اییکی از ای فناوری ها هستند. تجزیه و تحلیل تکلیف در بازی هایرایانه ای نشان می دهد که این بازی های مای توانند ابزاری برایپرورش توانایی های فضایی باشند. در این پژوهش سعی شده نقشبازی های رایانه ای در افزایش هوش فضایی دانش آموزان تشریح شود.

کلمات کلیدی:
بازی، بازی های رایانه ای، هوش فضایی، توانایی فضایی

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-ICPE01-ICPE01_372.html