CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله بهینه سازی مصرف انرژی کنسول های بازی

عنوان مقاله: بهینه سازی مصرف انرژی کنسول های بازی
شناسه (COI) مقاله: IEAC02_134
منتشر شده در کنفرانس بین المللی فناوری و مدیریت انرژی در سال ۱۳۹۴
مشخصات نویسندگان مقاله:

میلاد صفری - دانشکده فنی و مهندسی جم دانشگاه خلیج فارس بوشهر، ایران

خلاصه مقاله:
کنسول های بازی ای همچون playstation4 شرکت سونی وxbox360 شرکت ماکروسافت امروزه طرفدارن زیادی در سراسر دنیا دارند. از این رو تاثیر آنها به ویژه در زندگی جوانان و نوجوانان انکارناپذیر است. همه ساله تعداد زیادی از این کنسول های بازی روانه بازار جهانی شده و افراد در کشور های مختلف اقدام به خرید این کنسول ها می کنند. نکته قابل توجه این است که این کنسول ها چون محبوبیتزیادی دارند به تعداد زیاد تولید و روانه بازار می شوند و از طرفی تمامی این کنسول ها برای کار کردن نیاز به انرژی الکتریکی دارند بنابراین میزان زیادی از انرژی الکتریکی تولیدی در جهان همه سالهتوسط این کنسو ل ها مصرف می شود. در این شرایط اگر بتوان به روشی مقرون به صرفه از لحاظ اقتصادی مصرف انرژی این کنسول ها را بهینه کرد، می توان گام بزرگی در عرصه ی صرفه جویی انرژیالکتریکی برداشت. در این مقاله سعی شده است تا با ترفندی نام آشنا در زمینه ی انرژی به نام اثر پیزوالکتریک برای بهینه سازی مصرف انرژیاین کنسو ل ها روشی موثر ارائه شود. امروزه نیاز ها و استفاده ها از اینمواد در بسیاری از رشته ها از جمله کاربردهای پزشکی ، ارتباطات ، کاربردهای نظامی ، صنعت خودرو گسترش یافته است. تولید اختلافپتانسیل الکتریکی در برخی بلورهای نارسانا مثل ) کوارتز ( تحت کشش یا فشار همان اثر پیزوالکتریک است .پلاریته پتانسیل دو وجه بلور در دو حالت تنش و کرنش هم ارزند و هرچه میزان فشار بیشتر باشد، اختلاف پتانسیل تولید شده به صورت خطی بیشتر خواهد شد . اثر معکوس پیزوالکتریک نیز در این معنی ، تغییر شکل بلور میزان الکتریکی بین دو وجه روبروی آنها می باشد. که در این مقاله از این اثر استفاده شده است.

کلمات کلیدی:
کنسول های بازی ؛ مصرف انرژی؛ اثرپیزوالکتریک؛ بهینه سازی

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-IEAC02-IEAC02_134.html