CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

افزایش مشارکت و دلبستگی کاری کارکنان با استفاده از بازی سازی

عنوان مقاله: افزایش مشارکت و دلبستگی کاری کارکنان با استفاده از بازی سازی
شناسه ملی مقاله: IRIMC11_071
منتشر شده در یازدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت در سال 1392
مشخصات نویسندگان مقاله:

محمد صادق مرادی - کارشناس ارشد مدیریت صنعتی گرایش تحقیق در عملیات
مسعود مرادی - کارشناس آمار، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق

خلاصه مقاله:
توسعه صنعت بازی و افزایش طرفداران آن در سالیان اخیر، همچنین جذابیت هایی که در بازی ها خصوصاً بازی های رایانه ای و ویدیویی وجود دارد موجب استفاده از آن ها در زمینه های مختلف غیر از بازی شده است. اصطلاحی که برای معرفی این مفهوم به کار رفته، بازی سازی است. ورود نسل های جدید از کارکنان به سازمان ها(افرادی که با تکنولوژی متولد و بزرگ شده اند، نسل Y) و همچنین الزام بر وجود نوآوری، دلبستگی کاری و مشارکت در کسب وکار موجب شده از بازی سازی در حوزه کسب و کار و تجارت نیز استفاده شود. در بازی سازی کسب و کار ابزارهای بازی و تفکر طراحان بازی در یک مسأله کسب و کار واقعی یا یک فرایند کاری به کار گرفته می شوند. مهمترین مزیت به کارگیری بازی ها و ابزارهای مبتنی بر آن ها در ساختار کسب و کار، بازخور سریع، مشارکت راغبانه و فعال، یادگیری از طریق تجربه و ایجاد انگیزه بالا در کارکنان و ساختن یک محیط کاری جذاب است.در این مقاله ابتدا مفاهیم اصلی بازی سازی بازخوانی می شود و سپس تاثیر مکانیسم بازی بر رفتار انسان و کسب و کار ارزیابی می گردد. در ادامه بر استفاده از بازی سازی برای افزایش مشارکت و ایجاد دلبستگی کاری در کارکنان سازمان ها تمرکز و راه حل هایی در این زمینه ارائه می شود.

کلمات کلیدی:
بازی، بازی های رایانه ای، بازی سازی، نسل Y، دلبستگی کاری

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://civilica.com/doc/307261/