CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گیمیفیکیشن: فناوری نوظهور در خدمت بهبود عملکرد کارکنان

عنوان مقاله: گیمیفیکیشن: فناوری نوظهور در خدمت بهبود عملکرد کارکنان
شناسه ملی مقاله: MANAGTOOLS02_339
منتشر شده در دومین کنفرانس بین المللی ابزار و تکنیکهای مدیریت در سال 1394
مشخصات نویسندگان مقاله:

محبوبه زیانی - دانشجوی کارشناسی ارشد پیام نور گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام نور، ایران
امیرهوشنگ تاجفر - دکترا و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام نور، ایران
علی اکبر احمدی - دکترا و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام نور، ایران
محمد قیصری - کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات و مدرس دانشگاه پیام نور، دانشگاه پیام نور، ایران

خلاصه مقاله:
یک چالش عمده که سازمان های امروزی با آن مواجه هستند و برای سازمان، بسیار پراهمیت و با ارزش است، شکاف مشارکت در محل کار ونحوه ایجاد انگیزه در کارکنانی که کمترین مشارکت و انگیزه را ذاتاً به فعالیت های کاریشان دارند. هدف از این مطالعه، بدست آوردن اطلاعات در مورد گیمیفیگیشن، برای توسعه چشم انداز و دیدگاه است. نتایج نشان می دهد که گیمیفیگیشن می تواند ایجاد انگیزه، برای کارکنان را تقویت کند که نتیجتاً منجر به تغییر رفتار و پیامدهای رفتاری می شود و این در صورتی اتفاق می افتد که بتوان گیمیفیگیشن را هدفمند طراحی کرد. علاوه بر اینف سیستم ها گیمیفیگیشن باید متناسب با محیط کسب و کار و سازمان، ایجاد و بازنگری شوند تا بتوانند آن را در رفتار کارکنان منعکس کنند.

کلمات کلیدی:
گیمیفیکیشن، انگیزش، تغییر رفتار

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://civilica.com/doc/484228/