CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

بررسی عوامل اجتماعی موثر بر بازیهای رایانهای نوجوانان نمونه موردی: شهرک ولی عصر(عج) تربت حیدریه

عنوان مقاله: بررسی عوامل اجتماعی موثر بر بازیهای رایانهای نوجوانان نمونه موردی: شهرک ولی عصر(عج) تربت حیدریه
شناسه ملی مقاله: NCUDD01_001
منتشر شده در همایش ملی دانشگاه، محور توسعه در سال 1395
مشخصات نویسندگان مقاله:

ابوالقاسم محرابی - استادیار گروه زبانشناسی و زبانهای خارجی دانشگاه پیام نور
مهدی خنده رو - عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور
مهدی قربانی - دانشجوی رشته علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور

خلاصه مقاله:
در این مطالعه، هدف پژوهش سنجش عوامل موثر بازیهای رایانهای در بین نوجوانان است. حجم نمونه مورد نظردر این پژوهش با استفاده از فرمول کوکران، تعداد 200 نفر از نوجوانان پسر شهرک ولیعصر(عج) شهرستان تربتحیدریه درنظر گرفته شده است که به صورت تصادفی بین دو گروه از نوجوانانی که بازی رایانهای انجام دادهاند و گروهی که انجام ندادهاند، انتخاب شده است. در این زمینه با کاربرد روش پیمایشی سعی شده است تا اطلاعاتمورد نیاز با توجه به اهداف و فرضیههای تحقیق جمعآوری شود و دادهها بوسیله توزیع پرسشنامه پس از تایید روایی و پایاییa=0/847دربین نوجوانان گردآوری شده است. تحلیل دادهها از طریق نرمافزار SPSS انجام گرفتکه در پایان مشخص گردید که نوجوانانی که بازی رایانهای انجام دادهاند بیشتر اوقات فراغت خود را به این بازیهااختصاص میدهند. از سویی با استفاده از روش مقایسه میانگینها )آزمون T-Test برای دو نمونه مستقل( مشخص گردید که بین جذابیت، دوستان و همسالان، تنهایی، اوقات فراغت و ابزارهای جدید با گرایش نوجوانان به این بازیها بین دو گروه رابطه و تفاوت معنیداری وجود دارد

کلمات کلیدی:
بازی، رایانه، بازی رایانهای، نوجوان، شهرک ولی عصر(عج)

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://civilica.com/doc/616649/