CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله امنیت اجتماعی و بازی های خشن رایانه ای

عنوان مقاله: امنیت اجتماعی و بازی های خشن رایانه ای
شناسه (COI) مقاله: NEWIDEACONF02_040
منتشر شده در دومین کنفرانس ملی ایده های نوین در علوم مدیریت و اقتصاد در سال ۱۳۹۴
مشخصات نویسندگان مقاله:

ابراهیم حسنی - دانش آموخته کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم

خلاصه مقاله:
هدف پژوهش بررسی تأثیر بازی های رایانه ای بر رفتار دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان کوار در استان فارس و در نهایت امنیت اجتماعی در این استان است. داده های پژوهش بااستفاده از جدول های توصیفی و استنباطی و آزمون های آنوا، اسپرمن و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند. یافته های تحقق نشان داد که بین عوامل جمعیتی چون سن، سطح تحصیلات، چونگی گذراندن اوقات فراغت و درآمد ماهیانه خانواده و رفتار خشن دانش آموزان ارتباط نیست. علت آن یکپارچگی جامعه آماری و یکنواختی سطح و شیوه ی زندگی در شهر کوچکی چون کوار است. این در حالی است که بین عواملی چون مشاهده شد. نتیجه کلی پژوهش بیانگر ارتباط بین استفاده گسترده از بازی های خشن و رفتار ناهنجار دانش آموزان و در نتیجه تأثیر استفاده گسترده از این بازی ها بر امنیت اجتماعی است.

کلمات کلیدی:
«امنیت اجتماعی»،«بزی های رایانه ای»،«جوانان»،«دانش آمزان پسر»،«شهر کوار»

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-NEWIDEACONF02-NEWIDEACONF02_040.html