CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله نقش سیستم های واقعیت مجازی و بازی های ویدیویی در بهبود ناتوانی های دوران سالمندی

عنوان مقاله: نقش سیستم های واقعیت مجازی و بازی های ویدیویی در بهبود ناتوانی های دوران سالمندی
شناسه (COI) مقاله: TAES01_123
منتشر شده در کنفرانس ملی چشم انداز 1404 و پیشرفتهای تکنولوژیک علوم مهندسی در سال ۱۳۹۴
مشخصات نویسندگان مقاله:

سحر کوهی حبیبی - دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات سلامت، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران

خلاصه مقاله:
فناوری، دارای پتانسیل افزایش کیفیت زندگی و بهبود سلامتی و توانایی های عملکردی سالمندان دارای ناتوانی می باشد. یکی از راه های جدید جهت استفاده از فناوری در راستای افزایش کیفیت زندگی و توانایی های افراد سالمند، استفاده از واقعیت مجازی و بازی ها می باشد که علاوه بر فراهم نمودن امکانات بازتوانی و فعالیت های جنبشی و عملکردی مورد نیاز آنها، این امکانات را در محیط منزل برای آنها فراهم آورده و نیاز به رفتن به کلینیک های مربوطه را از بین می برد. هدف از انجام این پژوهش، بررسی حوزه های کاربرد سیستم های واقعیت مجازی و بازی های ویدیویی مبتنی بر آن در بازپروری و بهبود ناتوانی های سالمندان می باشد. استفاده از فناوری واقعیت مجازی و بازی های ویدئویی مبتنی بر آن، تأثیر مثبتی در اصلاح و بهبود مداخلات بازپروری سنتی داشته و در آینده نقش بسیار پررنگ تری در درمان، آموزش و بازپروی سالمندان دارای ناتوانی ایفا خواهد کرد. البته تحقیقات بیشتری در خصوص ویژگی های مورد نیاز سیستم بصری، تفاوت های سیستم های واقعیت مجازی مورد استفاده در کلینیک بازپروری و منزل و همچنین ویژگی های لازم بازی های ویدئویی طراحی شده برای افراد دارای ناتوانی ها و معلولیت های خاص مورد نیاز می باشند.

کلمات کلیدی:
واقعیت مجازی، بازی ها، فناوری، ناتوانی

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: https://www.civilica.com/Paper-TAES01-TAES01_123.html