CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)
عنوان
مقاله

بکارگیری داده کاوی برای کشف تاثیرعامل جنسیت و مدرسه در موفقیت تحصیلی رشته های مختلف

اعتبار موردنیاز PDF: ۱ | تعداد صفحات: ۲۳ | تعداد نمایش خلاصه: ۳۹۶۳ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۸۷
کد COI مقاله: IDMC02_130
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۶۵۸.۸۱ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۲۳ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

متن کامل این مقاله دارای ۲۳ صفحه در فرمت PDF قابل خریداری است. شما می توانید از طریق بخش روبرو فایل PDF این مقاله را با پرداخت اینترنتی ۳,۰۰۰ تومان بلافاصله دریافت فرمایید
قبل از اقدام به دریافت یا خرید مقاله، حتما به فرمت مقاله و تعداد صفحات مقاله دقت کامل را مبذول فرمایید.
علاوه بر خرید تک مقاله، می توانید با عضویت در سیویلیکا مقالات را به صورت اعتباری دریافت و ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر برای دریافت مقالات بپردازید. اعضای سیویلیکا می توانند صفحات تخصصی شخصی روی این مجموعه ایجاد نمایند.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل PDF مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۲۳ صفحه است به صورت فایل PDF در اختیار داشته باشید.
آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله بکارگیری داده کاوی برای کشف تاثیرعامل جنسیت و مدرسه در موفقیت تحصیلی رشته های مختلف

اعظم ایرجی -
  بهروز مینایی -
ونوس شکورنیاز -

چکیده مقاله:

دادهکاوی علم بهرهگیری از ابزارهای آنالیز دادههای پیچیده برای کشف الگوهای موجود در روابط ناشناختهی می ان دادهها در حجمی وسیع، استخراج اطلاعات مفهومی ناشناخته و بالقوه مفید از پایگاه داده میباشد. امروزه در هر سازمان ،پایگاه داده ای بزرگ از مجموعه اطلاعات سازمانی وجود دارد به طوری که این پایگاههای داده برای مدیران و برنامهریزان آن سازمان جهت تصمیمگیری راهبردی،تهیه گزارشهای مختلف،توصیف وضعیت جاری و ... میتواند مفید باشد.دادهکاوی و استخراج و کشف سریع و دقیق اطلاعات با ارزش و پنهان از این پایگاه های داده سازمانی به منظور توسعه علمی ،فنی و اقتصادی بسیار سودمند خواهد بود. با توجه به این که، آموزش و پرورش، با در دست داشتن حجم عظیمی از اطلاعات دانش آموزی، همواره با رشد روز افزون داده همراه می باشد ،همواره بطور جدی مورد توجه مسئولین بوده است. لذا در این تحقیق با استفاده از فرایند دادهکاوی از پایگاه داده دانشآموزی و گروه بندی اطلاعات آماری دانشآموزان، با استفاده از خوشهبندی بر اساس مشخصههای ورودی، به استخراج دانش پرداخته شده است ودر نهایت معیارهای موفقیتهای آموزشی در رشتههای مختلف تحصیلی با توجه به جنسیت دانش آموزان و محل مدرسه آنها تعیین گردیده است. محدوده دادههای مورد بحث این تحقیق، اطلاعات دانشآموزان برای سالهای 78 تا 81 در رشتههای هنرستانهای فنی و حرفهای و کارودانش میباشد. ایجاد پایگاه اطلاعاتی داده جهت فرایند دادهکاوی، پیادهسازی راه حل پروژه داده کاوی،تنظیم منابع داده مورد استفاده، اجرای الگوریتم های کاوش، با استفاده از پایگاه داده مایکروسافت انجام گردیده است. بر اساس نتایج این تحقیق میتوان به نقش دو عامل جنسیت و محل مدرسه در موفقیت تحصیلی دانشآموزان در رشتههای مختلف پی برد و مسئولین محترم آموزش و پرورش قادر خواهند بود با ایجاد برنامه های ساختار یافته، به نحو موثرتری جهت پیشبرد اهداف آموزشی و توسعه رشته های خاص در مناطق مختلف تصمیمگیری نمایند

کلیدواژه‌ها:

داده کاوی،آنالیز خوشه ،کشف قوانین

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-IDMC02-IDMC02_130.html
کد COI مقاله: IDMC02_130

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
ایرجی, اعظم؛ بهروز مینایی و ونوس شکورنیاز، ۱۳۸۷، بکارگیری داده کاوی برای کشف تاثیرعامل جنسیت و مدرسه در موفقیت تحصیلی رشته های مختلف، دومین کنفرانس داده کاوی ایران، تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، موسسه پژوهشی داده پردازان گیتا، https://www.civilica.com/Paper-IDMC02-IDMC02_130.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (ایرجی, اعظم؛ بهروز مینایی و ونوس شکورنیاز، ۱۳۸۷)
برای بار دوم به بعد: (ایرجی؛ مینایی و شکورنیاز، ۱۳۸۷)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.