استفاده از الگوریتم راهزن چند مسلح برای تعیین رنگ پس زمینه بازی های رایانه ای

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,782

فایل این مقاله در 7 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO02_022

تاریخ نمایه سازی: 19 خرداد 1396

چکیده مقاله:

طراحان بازیهای رایانهای همیشه به دنبال راههایی هستند که بتوانند ترجیحات و تمایلات مخاطبان را شناسایی کرده وبازیهایی طراحی کنند که آنها را هرچه بیشتر جذب نمایند. هر بازی رایانهای متغیرهای زیادی دارد که میتواند برای جذبمخاطب و ارتقای بازی مقداردهی شود. در این مقاله، رنگ پسزمینه بازی بهعنوان متغیر تاثیر گذار در جذابیت بازی مورد توجه قرارگرفته و از روش راهزن چند مسلح ) Multi-Arm Bandit ( برای تعیین مقدار این متغیر استفادهشده است. هدف از این مقالهبررسی این موضوع است که آیا روش راهزن چند مسلح میتواند برای تعیین خودکار رنگ پسزمینه بازی متناسب با عملکردو علایق بازیکن استفاده شود. برای پیادهسازی روش راهزن چند مسلح از الگوریتم epsilon-greedy استفادهشده است. بررسی صحت و کارایی الگوریتم پیاده شده، از طریق یک مطالعه کاربری انجامگرفته است. نتایج حاصل از این مطالعه حاکی از آناست که در مقدار قابلتوجهی از موارد روش راهزن چند مسلح رنگ مورد علاقه کاربر )بر اساس اظهار بازیکن قبل از انجامبازی( را بهعنوان رنگ پسزمینه انتخاب کرده است که نشان از پتانسیل بالای این روش برای بهبود طراحی بازی و تعیین خودکار مقدار متغیرهای مختلف بازی دارد

کلیدواژه ها:

روش راهزن چند مسلح ، رنگ پسزمینه بازی ، طراحی بازی

نویسندگان

زهرا امیری

دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تولید بازیهای رایانهای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز

یونس سخاوت

استادیار و عضو هیات علمی دانشکده چندرسانهای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • Raharjo, K., Applying Multi-Armed Bandit on Game Development, in Department ...
  • Onta n on, S., The Com binatorial Multi-Armed Bandit Problem ...
  • Its Application to Real-Time Strategy Games. Ninth AAAI Conference on ...
  • Shleyfman, A. A. Komenda, and C. Domshlak, On Combinatoril Actions ...
  • Hartland, C. et al. Multi-Armed Bandit, Dynamic Environmens and Meta-Bandit, ...
  • Berg, S. Solving Dynamic Bandit Problems and Decentralized Games using ...
  • Raharjo, K. (2016). Applying Multi-Armed Bandit on Game Development. Department ...
  • AUER, P. et al. "Finite-time Analysis of the Multiarmed Bandit ...
  • Raharjo, K. (2016). "Using Multi-Arm Bandits to Optimize Game Play ...
  • Fan, Y. (2012). "Bandit Algorithms in Game Tree Search: Application ...
  • Garivier, A. e. et al. (2016). "Maximin Action Identification: _ ...
  • https:/www. Op enprocessin g. org/ ...
  • نمایش کامل مراجع